07-01-2005 t/m 12-01-2005

JA JA, this chick is down under, hoor! Het is hier echt super de super gaaf!! Wat een schitterend land is dit!!! Alles is hier erg relaxed, mooie natuur en prachtige kleuren. Voel me hier helemaal thuis! (Sorry, hi hi) We zitten hier in een luxe hostel dichtbij het centrum. Enn... vlakbij Ryan, die jongen uit de engelse serie van Heart Breakhigh. Ik zit nu met zeven gezellige meiden op een kamer en we hebben een keuken, douche, BAD!! en een rooftop terras!

Ik heb een redelijk druk schema achter de rug, maar wel keigaaf!! Dus ik zal maar es ff een opsommingkje voor jullie maken:

Na een slapeloze vlucht en Bassie (van Bassie en Adriaan) te hebben gezien, ben ik zaterdag 8 januari om een uurtje of 8 's ochtends in Hongkong aangekomen. Tsja, al dat slaapgebrek werkt errug door, he? Net als bij de meesten uit de groep overigens... We werden op het vliegveld door Timmie Chan opgehaald. Eenmaal buiten rook ik de smog en zag ik A. smog of B. mist. Geen idee wat dat nou werkelijk was.... Het hostel was niet echt wat ik er van had verwacht, maar dat boeide me niet zo, want het bed was ff het enige wat telde voor mij :-). Heb 2 uurtjes de kans gehad om bij te komen, maar aangezien Hongkong ERRUG wordt verbouwd, gerestaureerd etc. (wat ook echt niet verkeerd is!!!) was er natuurlijk iemand die constant moest boren, zagen en weet ik het wat allemaal. Na dit ' heerlijke' dutje hadden we een sightseeing door Hongkong. We zijn eerst naar een Boedha tempel geweest waar het echt vol stond met wierook.

Daarna zijn we met een treintje megastijl de bergen in gegaan. En daar had je echt een superuitzicht van Hongkong!! Vervolgens hebben we een boottochtje gemaakt, zijn we naar een firma geweest die juwelen ontwerpt en maakt van de mooiste materialen, die je maar kunt bedenken en zijn we nog even naar een markt geweest. Was allemaal erg leuk, maar ZZZZOOOOO vermoeiend!! 's Avonds om uurtje of 11 naar de Burgerking geweest op het vliegveld daar, want het eten wat je op straat rook, gaf me niet de interesse om een restaurantje binnen te lopen......

De eerste dag in Sydney was breathtaking!

Mijn slaapgebrek was zo weg! Later op de avond en de tweede dag was het trouwens volop aanwezig!! Zoals deels ook in mijn eerste stukje op deze site staat, hebben we de eerste dag een sightseeing gehad en zijn we die avond uit eten geweest (ja, dat was wel in backpackerstyle, want ze waren erg goedkoop), de tweede dag alle zakelijke dingetjes ff geregeld en in het Hyde park gezeten. Hier komen veel mensen om zomaar even een boekje te lezen, lunchen etc. Wat ik ook zeker nog een paar keer ga doen! De 's avonds hebben we een rooftop BBQ gehad bij The Woodduck Inn (= ander hostel).

De derde dag hebben we een heerlijke havencruise gemaakt met een uitstapje naar Watsons Bay. Het water was niet echt super warm, maar zeker verfrissend als het zo'n 30 graadjes is. Toen ik aan het zwemmen was, kwam ik ook nog deze meneer tegen....

Nee hoor, grapje ik ben daarna nog met Marieke naar Sydney Seaquarium geweest. Wat ook erg leuk was! Na nog wat shoppen, zijn we maar terrug naar het hostel gegaan. Waar we met zijn allen het avondeten hebben geklaargemaakt en veroberd. Ook hebben we nog met zijn 14'en op een balkon nagezeten bij een aantal anderen uit mijn groep. Groot balkon? Nee hoor, 3 bij 2 meter..... Errug coosy dus. De vierde dag hadden we een bustrip naar het Olypische Stadium, The Blue Mountains, The Three Sisters en een regenoerwoud.

The Three Sisters

Op deze dag was het wel 40 graadjes, maar omdat we in de bergen zaten, was het er ongeveer 28 graden. En dan is het nog erg hot als je weer lopend naar boven moet hoor, pffoeie. Ben gelukkig niet verbrand, maar ik heb me dan ook nog nooit zo vaak ingesmeerd dan de afgelopen dagen....Wat niet overbodig is overigens!!

Heb trouwens ook mijn eerste kangaroetjes en kakatoetjes gezien. Errug leuk, want je kon erg dicht bij ze komen. Tsja, toeristen he.. Zijn ze gewend.

Mijn plekje in dit hostel zou per woensdag worden beeindigd, maar ik heb mijn verblijf verlengd tot komende zondag (net als vele andere meiden op mijn kamer) en daarna ga ik waarschijnlijk naar Bondi Beach, maar dat is nog maar ff afwachten of daar dan plek is. Mocht het lukken dan wil ik daar in ieder geval gaan golfsurfen en verder zie ik het nog wel ff.

Het is hier echt 'stunning'. En duur, dus hou het hier maar ff bij.

C ya mates!!

Greetz Afke

P.s.: zal binnenkort meer foto's op de site zetten, maar tot op heden heb ik alleen nog maar problemen met het downloaden van de foto's. SNORRY!!