04-09-2005 t/m 20-09-2005

Kitty en ik zijn weer druk bezig geweest om een baan hier in Melbourne te vinden. We zijn weer tig uitzendbureaus en hotels afgeweest. Dit allemaal zonder resultaat. Wel heb ik een baan in een van de backpackerskrantjes gevonden waarbij je promotiewerk moest gaan doen voor Hannah Marketing. Ik meteen gebeld natuurlijk en ik kon de ’s middags meteen langskomen voor een interview. Dat ging allemaal erg goed en ik mocht de volgende dag met een van de trainers meelopen. Samen met Graeme, mijn ‘personal trainer’, gingen we namens Bridgestone Tyres van deur naar deur om de mensen op de hoogte te brengen dat we niet alleen banden doen maar dat we ook ‘Fully proof warranty mechanics’ hebben. Ja, ik kan nog steeds dat hele gebeuren opratelen, ERG! Die dag was het puur kijken hoe Graeme het deed, zodat ik het maandag deels zelf mocht gaan proberen en dinsdag alleen te werk mocht.

Kitty had daarentegen nog geen baantje kunnen vinden en had Melbourne wel bekeken. Omdat we ook een beetje uit elkaar groeiden, besloten we om als vriendinnen uit elkaar te gaan. Kitty is met de bus naar Sydney gegaan en is daar druk op zoek naar een baan. Ze heeft al een keer proef gelopen als ‘nannie’ bij een Joods gezin en misschien mag ze daar wel de komende weken werken. Het lijkt ons allebei wel erg leuk om samen nog naar Thailand toe te gaan en daar lekker vakantie te gaan vieren, maar dat moeten we nog even bekijken of dat slaagt omdat we nu dus even niet samen reizen.

Na een paar dagen voor Hannah Marketing te hebben gewerkt, heb ik besloten om mijn baan daar op te zeggen. Ik had echt geweldige collega’s allemaal rond mijn leeftijd, maar voor mij kleefden er toch te veel nadelen aan. Je werkt er op commissie en per verkochte kaart met de vele goedkope services van Bridgestone Tyres kreeg je een bepaald bedrag en als je boven een bepaalde hoeveelheid verkochte kaarten zat dan kreeg je het dubbele voor elke andere kaart die je daarna verkocht. Volgens Graeme was mijn ‘pitch’ goed, maar toch verkocht ik niet veel kaarten. Veel mensen hadden hun eigen, vaste ‘mechanics’, waren ze er zelf een, had de auto net de nodige servicebeurt gehad of hadden ze geen interesse in een verkoper aan de deur. Dat schiet dus helemaal niets op, want ik was de hele dag aan het werk en verdiende er eigenlijks niets mee.

Zoals sommigen weten, woont Leendert Pieter in Werrebie vlakbij Melbourne. Na hem al een paar keer in Melbourne te hebben ontmoet om even bij te praten, ben ik vorige week donderdag bij hem gaan wonen. Ik wilde namelijk nog graag de Great Ocean Road en de Grampians bekijken en hij bood mij aan om dat samen met hem te gaan doen.

Afgelopen vrijdag zijn we van start gegaan. The Great Ocean Road is zeker een aanrader. De naam zegt het eigenlijks al … je rijdt op de weg langs de grote oceaan. Na heel wat k’s (kilometers) te hebben afgelegd, zagen we langs de kant van de weg veel mensen staan, kijkend naar de oceaan. We wilden hier het fijne van weten en zagen 2 walvissen. Een moeder met een baby. Ik heb geen idee of dit dezelfde walvissen waren als in Esperance, want rond deze tijd van het jaar zijn er meerdere walvissen hier, aan de zuidkust van Australië, die een kleine krijgen. Het blijft mooi om het te zien.

The Great Ocean Road biedt vele mooie uitzichten met rotsformaties. Zo zijn we naar de Twelve Apostels gegaan. Nou ja 12…. er zijn er nog maar 8, want de rest zijn allemaal omgevallen.

Ook zijn we naar The Arch geweest. Dat was schitterend om te zien! Als je ziet met hoeveel kracht het water tegen de rotsen knalt en een grote hoeveelheid druppels via de lucht weer in het water valt. Super!

The London Bridge was ook erg mooi om te zien alleen is er dus een deel in het water gevallen. Nee, dat hebben wij niet gedaan, ha ha.

Als laatste hebben we nog The Grotto gezien. Helaas zijn de foto’s wat donker geworden, omdat het dus ook donker werd, maar ook dit was weer prachtig om te zien. Wat water al niet kan doen met deze kustlijn!

Zoals ik wel es vaker heb met leuke uitstapjes, ging het ook hier regenen. Nou, zeg maar gerust plenzen, want tegen de tijd dat we bij de auto aankwamen en Leendert Pieter de autosleutels in een van zijn vele zakken had gevonden, waren we doorweekt. Zoals veel mensen ook over Melbourne zeggen dat men daar elke dag 4 seizoenen qua weer hebben, kan ik dat alleen maar beamen. We hebben die dag prachtig mooi weer gehad, regen, hagel en ’n harde woei. Raar maar waar.

Na een nacht in Warrnambool te hebben gespendeerd, zijn we nog even naar Logans Beach gegaan. Daar zou je nog meer ‘Whale-watching’ kunnen doen. Wij zagen daar echter geen walvissen. No worries, we hebben ze gister ook gezien.

Vanuit Warrnambool zijn we via Penshurst naar Grampians National Park gereden. Hier heb je hele, mooie wandelroutes, watervallen, look outs, etc.

Als eerste zijn we naar Wonderland Range gegaan. Daar kon je via the Grand Canyon en Silent Street naar een Pinnacle lopen waar je prachtig uitzicht hebt over een deel van de Grampians N.P. Deze wandelroute was erg leuk om te doen, want het was niet een geheel aangelegd pad. Je moest ook door beekjes en over rotsen lopen.

Grand Canyon

Silent Street

Watervalletje tussendoor

Uitzicht vanaf the pinnacle

Na Wonderland Range zijn we via een slingerweg in de bergen naar The Reed look out en The Balconies gegaan.

Hier hebben we ook een Duitse ‘crime investigator’ ontmoet. Als hobby fotografeert hij van alles en wilde hij ook een kiekje van ons maken. No worries!!

De volgende dag zijn we naar de Boroka look out geweest en zijn daarna naar de Mckenzie Falls gegaan. Voordat je naar de McKenzie Falls ging, kon je naar Broken Falls gaan, welke waterval ook onderdeel is van de McKenzie River.

Broken Falls

De McKenzie Falls is echt spectaculair! Dit was mede omdat er de afgelopen dagen veel regen was gevallen en de waterval veel volume had. Ook zag je onderaan de waterval een mooie regenboog, omdat de zon op het afgeketste water scheen. Erg indrukwekkend!

McKenzie Falls

Als je de McKenzie Falls had gezien kon je een wandelroute doen langs de McKenzie River ´downstream´. Het was wederom een niet aangelegde route en was zo´n 6 km lang (heen en terug). Het is gewoon veel leuker om een route te lopen, waarbij je moet klimmen, jumpen, hiken, etc. dan een aangelegd pad. Is weer es wat anders. Deze route ging ook naar de Zumsteins. Wat ook een hele mooie waterval is.

Zumsteins

We zijn nu weer terug in Werrebie. Leendert Pieter moet namelijk weer werken en ik ben druk bezig met het op orde brengen van mijn zaakjes. Ik heb maar besloten om niet meer naar werk te gaan zoeken hier in Australië en maar naar Nieuw Zeeland te gaan. Ik ga morgen dus even bij een ´travel agency´ langs om te informeren naar de goedkope vluchten naar Nieuw Zeeland en wat mijn opties zijn qua georganiseerde tours. Ga ik eindelijk es een keer skydiven en andere extreme sporten doen, YAHOO!!

Wat trouwens nog eventuele post betreft…het is nog steeds van harte welkom, maar zal ik het pas na Nieuw Zeeland kunnen bekijken als ik terug in Sydney ben. Als ik naar Thailand toe ga, zal mijn postvak worden opgeheven en komt het dus niet meer aan…

All righty people!! Dit was het weer voor vandaag! Ik zal es even een wandeling door de buurt doen.