Girls are havin' fun!!

Hallo lieve mensen! Het is tijd voor een nieuw verhaal! Ik heb in de afgelopen weken zo veel leuks meegemaakt dat moet ik even aan jullie kwijt.

Bezoek Kitty

Kitty haar verjaardagskado aan mij was dat ze bij me langskwam op Zakynthos. Kit is hier 10 dagen gebleven en in deze dagen heb ik haar zoveel mogelijk van Zakynthos laten zien. Uiteraard moest ik wel werken en lag Kitty dan lekker te zonnen op het strand (ze heeft mij makkelijk in gehaald qua teint), maar als ik eenmaal thuis was dan gingen we van alles leuks ondernemen. We zijn gezellig wezen shoppen in Argassi, meerdere malen uit eten geweest in Zakynthos-stad met als eindstation ‘the base’, een gezellige bar waar veel lokale bevolking komt. Een bbq bij Helena app mocht niet ontbreken en uiteraard heb ik haar met de auto de hoogtepunten van het eiland laten zien: exo chora (oude olijvenboom), Maries (dorp dat nog staat na de aardbeving van 1953), Port Vromi (mooie baai), het scheepswrak, bepaalde uitkijkpunten en ook zijn we met een boottocht naar de blauwe grotten van Skinari gegaan. Daar hadden we ook nog zeehonden gespot! En natuurlijk konden een aantal stapavonden ook niet ontbreken!! Het was weer ouderwets gezellig!

Caretta Caretta

Afgelopen Dinsdag zat ik op kantoor. Ik had eigenlijks nergens zin in. Het is namelijk erg warm op onze afdeling. We hebben wel airco, maar geen afstandsbediening. Dit maakt werken toch wel even lastig. Linda komt op kantoor. Ze is van plan om even snel wat af te maken, lekker te gaan lunchen en daarna richting strand te gaan! Ow, wat klinkt dat goed in de oren en ow, wat ben ik dan even blij dat ik eigen baas ben!! Ik denk dit werk doen we morgen en/of Vrijdag wel, ik ga mee!! We aten bij Chevy’s een lekkere club sandwich tezamen met Kris en Jet (nichtje van Sam) en daarna zijn we voor bij Tasos Taverne op het strand gaan liggen. Normaliter gaan wij dus nooit naar het strand van Laganas ivm de grote drukte, maar dit keer wel! Bij elke info vertel ik informatie over de Caretta Caretta (sort schildpad). Dat ze op dit moment veel aanwezig zijn in de baai van Laganas, dat ze nu druk aan het paren zijn en ‘s nachts aan land komen om nesten te maken. Uiteraard vertel ik ook de mogelijkheden over hoe men deze schildpadden kan zien. Ik kan ook vertellen hoe ze er uit zien. Toch heb ik ze echter nog nooit zelf gezien en ik vond dat daar wel eens een verandering in mocht komen. De baai van Laganas is dan ‘the place to be’. Omdat het de afgelopen dagen zo ontzettend warm is, denk aan zo’n graad of 47 in de volle zon…renden we meteen het verkoelende water in. We zagen dat zo’n 300 m vanaf het strand van die glas bottem boats aan het ronddobberen waren. Dit kan maar 1 ding betekenen, de beroemde Caretta Caretta is daar!! Wij er heen zwemmen! Hmps de bootjes gingen weg terwijl we er nog niet waren. Maar he? Wat zien we daar boven water komen een Caretta Caretta! Een volwassene ook nog. Hij was zo’n 1 meter 30 en hij bleef zo mooi ronddobberen dat ik op een meter afstand van hem heb gezwommen. Aanraken heb ik maar niet gedaan. Ik wilde het beestje niet wegjagen door mijn handtastelijkheid. Dit was een geweldige ervaring en ik ga binnenkort toch ook zeker nog een keertje zwemmen naar deze mooie dieren!

Voetbal

Wij meiden volgden het voetbal de afgelopen weken tot op de voet. Jullie weten vast wel dat ik eigenlijks geen voetbalfan ben, maar het is toch wel erg leuk om zulke belangrijke wedstrijden te zien met zo’n 100 mensen, die op en top versierd zijn met de kleur oranje of rood, wit, blauw. De sfeer was beregezellig! Elke keer als er een voetbalwedstrijd was gingen we vroeg (8 uur) eten bij Tasos Taverne en spreidden wij onze attributen op de stoelen uit bij de bar van Tasos Taverne, zodat wij de beste zitplaatsen hadden. Na het eten gingen we dus de wedstrijd zien in de bar en werden de brulshirten, toeters, vlaggen en oranje servetten te voorschijn getoverd. Jammer van de wedstrijd tegen de Russen, maar het was niet anders. Waren er niet 10 Russen tussen al die Nederlanders in de bar? Zuur!!! Zij ontkurkten de champagne fles en wij dropen af naar huis…

Lady’s night

Gisteravond was het Lady’s night! Met alle meiden zijn we naar het restaurant Ambrosia in Kalamaki gegaan om daar heerlijk te gaan eten. Voorwaarde: we gaan up-to-dressed! Iedereen zag er dan ook oogverblindend uit! Je kon echt zien dat we er werk van hadden gemaakt. Ik persoonlijk zag er ook goed uit, maar dit was in 20 minuten geklaard, incl douchen. Ik had de avond er voor erg weinig slaap gehad en gister was het een lange werkdag, maar ik zou en moest een klein tukkie doen. Een lange werkdag in Nederland is goed te doen vergeleken met de hitte waar wij overdag ook nog mee hebben te maken. Dit vergt natuurlijk veel energie van je. Uiteindelijk heb ik maar drie kwartier kunnen slapen ivm tijdgebrek, maar het was hemels! Ook in verband met de warmte hebben we niet zo heel veel gegeten, maar wel lekker. Na een fotoshoot zijn we de hoofdstraat van Laganas in gegaan. Helaas komen er steeds meer Engelsen en wordt het steeds iets minder gezellig. Binnenkort maar naar Argassi waar alleen maar de Grieken op stap gaan!

Bedankt!!

Graag wil ik iedereen nog ontzettend bedanken voor al die mooie kaarten, smsjes, e-mails, e-cards en telefoontjes vanwege mijn verjaardag! Helemaal geweldig!