Vakantie voor de hostess!!

Eindelijk was het zover! Afgelopen Zaterdag gingen mijn laatste gasten van het eiland af. De meeste gasten wisten dat dit de laatste vlucht was voor mij. Ze vonden mij wel erg vrolijk. Alsof ik niet kon wachten totdat iedereen op het vliegtuig zat. Naast het feit dat je altijd vrolijkheid moet uitstralen naar de gasten toe, ben ik dat ook altijd. Terwijl ik aan de gasten vertel dat ik dus altijd happy ben, denk ik stiekem lekker wel dat ik het fijn vind dat ze zo allemaal in het vliegtuig zitten, hi hi. En het feit dat ze nu allemaal bij het afscheid nemen mij een fijne vakantie toe wensen, vind ik acceptabel! Tijdens het seizoen doen ze dat ook wel eens alsof het werk niks voorstelt, maar nu voelt het goed. Ja, mijn vakantie start vanaf vandaag. Eerst nog wel afscheid genomen van Ilse die ook die ochtend vertrok naar Nederland en nog wat kantoorwerk gedaan, maar om vier uur ‘s middags was het echt zo ver!!!

Prioriteit nummer 1: Marinos opzoeken! Voor hem blijf ik tenslotte twee weken langer. Gelukkig heeft hij dat weekend lekker vrij en kunnen wij samen van alles leuks doen. Zo hebben wij afgelopen Zondag samen met Arries (ex-collega Marinos) en Roberto (een vriend van Arries, die ik weer van een restaurant ken, kleine wereld…) een rondje Zakynthos gedaan. En dan niet het al bekende rondje die men ook met de eiland bustour doet, maar juist een aantal andere leuke plekjes. Arries en Roberto reden voorop en Marinos en ik volgden hen. Via allerlei leuke landweggetjes zijn we langs de oostkust helemaal naar het noorden van het eiland gereden. Daar heb je een vuurtoren staan waar je eventueel ook kunt overnachten. Ook is dit het punt waar je natuurlijk het dichts bij Kefalonia, het buureiland, bent. Hierna zijn we langs Volimes gereden en hebben we een stop bij het scheepswrak gemaakt. De volgende stop was bij Kampi. Hier staat hoog op de rotsen een groot kruis. Tijdens een van de vele oorlogen hier zijn er tientallen Grieken de kliffen afgegooid. Vlak naast dit gedenkteken zit ook een restaurant waar we heerlijk hebben gegeten. Onze volgende stop was….uhm geen idee eigenlijks. Na Kiliomenos zijn we een willekeurige weg ingeslagen. Met alle kronkelwegen door de natuur heen, hebben we wel zo’n 5 kilometer gereden richting de kust totdat we niet verder konden. Het laatste stuk hebben we gelopen en zo kwamen we uit bij schitterende rotsformaties! Hier hebben wij een fotoshoot gehad, want overal waar je keek was het mooi. Al weken roep ik dat ik naar de vuurtoren van Keri wil. Daar moet het zo mooi zijn…volgens mij…zoals ik mijn gasten altijd vertel. Nou, zal ik het zien ook! En ja, het was een adembenemend mooie kustlijn wat je te zien krijgt. Tegen de avond waren we erg moe en is ieder zijn eigen weg gegaan. Dat heet: Arries en Roberto naar huis en Marinos en ik. Marinos en ik hebben na een dutje van ongeveer een uur, de heerlijke kippensoep van zijn moeder gegeten en de film ‘fast track’ gezien. Vakantie dag nummer 1 is volledig geslaagd!! Maandag tot en met Woensdag moest Marinos wel werken, maar heb ik mij prima vermaakt. Zo heb ik Maandag Marinos naar zijn werk gebracht. Hij had een lekke band. Reden voor mij om lekker de winkels te gaan bekijken in de stad. Met maar een hoofdreden eigenlijks. Ik wilde alvast voor ons afscheid op Maandag 27 oktober een kadootje kopen (nu ik nog de auto heb…). Ik heb de mooiste foto van ons samen laten afdrukken, een fotolijstje gekocht en al het materiaal om het in te pakken. Het echte winkelwerk doe ik wel als we straks in Athene zijn! Diezelfde middag bij Squeros gegeten. Daarna heb ik op de tribune gezeten met de ouders van Marinos. Samen met hen heb ik Marinos en Makis zien voetballen voor een mogelijke plaats in het team van het Champions League. Het ging allemaal heel officieel met een fotoshoot, in lijn het veld op lopen en handje schudden met de scheidsrechters en de tegenpartij. Vijf minuten voor het eindsignaal moest Marinos het veld verlaten. Hij haalde iemand onderuit. Niks ernstigs, maar hij kreeg wel meteen de rode kaart. Hij bedankte de scheidsrechter en hield het voor gezien. Maar goed ook, want slechts een paar minuten daarvoor had hij ernstige kramp in beide kuiten. Daar heeft hij zelfs nu nog de naweeen van.

Vandaag heb ik afscheid genomen van een aantal mensen van het agentschap. Even bedanken voor alle hulp en ondersteuning en een goede winter toewensen. Ook ben ik nog naar Helena app gegaan, want afgelopen Zaterdag had ik hen net gemist toen ik de informatieboeken wilde ophalen. Even lunchen met de meiden wilde ik ook heel erg graag. Was al weer een tijdje geleden dat ik hen had gezien (Zaterdag…). En omdat het de afgelopen dagen echt heerlijk weer is, 25 graden, helderblauwe lucht en een koel windje, vond ik het wel weer strandweer. Samen met Marinos ben ik naar het strand van Kalamaki gegaan. Eerst heerlijk ontspannen en daarna nog een strandwandeling gemaakt.

Morgen zal ik alvast van Krista en Linda afscheid nemen. Zij gaan komende Maandag terug naar huis en ik ga overmorgen met Marinos naar Athene voor een week. Nog even voor de laatste keer klessebessen op Zakynthos…alhoewel Krista nu zeker Zakynthos overweegt voor volgend jaar!! Voor diegene die geen winterbestemming hebben, zullen we elkaar vast en zeker nog wel in Nederland opzoeken! Maar ik blijf het zeggen we hebben er met zijn allen er een topseizoen van gemaakt!