Week 10 Tenerife

Terwijl ik zit te bedenken wat ik de afgelopen week heb gedaan of heb beleefd, kom ik tot de conclusie dat ik de laatste paar jaren best wel veel met water in aanraking kom. Uiteraard heb je water in grote hoeveelheden om ons heen. Je gebruikt het tenslotte veel in het alledaagse leven. Maar ik bedoel het meer in een ander plaatje. Namelijk dat water zoveel ontspanning kan geven. In Nederland was ik elke woensdag in het zwembad van Sint Annaparochie te vinden om daar mijn baantjes te trekken. Even lekker de gedachten op nul of juist op volle toeren als ik ergens enthousiast over was. Als ik op bestemming of op reis ben, vind je me niet snel in een zwembad. Dan ga ik lekker wandelen over het strand, zwemmen in een meer, snorkelen in de zee of lekker met mijn voetjes in het warme zand met mijn blik op het open water. Zo ben ik deze week ook weer naar een van de stranden van Las Americas gegaan om daar naar de surfers te gaan kijken. Ik weet dat als ik ergens in het buitenland ben dat ik dan altijd roep ik ga weer surfen en dan komt het er vervolgens niet van. Toch blijf ik stilletjes hopen dat ik het wel op Zakynthos weer ga oppikken. Die ene keer dat ik in Australie op een golf(je) aan het surfen was, gaf een geweldig gevoel. Een kick! Wat zullen die surfers hier wel niet voelen als ze door een ´tube´ heen gaan en er onverslonden weer uit komen? Dat wil ik ook!! Okay, eerst les 1 maar weer eens over doen, ha ha.

Er moet natuurlijk ook op bestemming worden gewerkt. Echt waar! Elke week doe ik o.a. de bezoekuren in onze hotels. Zo ook in Conquistador. Vaak had ik het te druk om mijn brandende vraag daar bij de receptie te stellen, maar 2 weken terug zag ik mijn kans schoon. Of Jildou en ik een keertje gebruik mochten maken van hun Spa! Ik kreeg 2 gratis tickets en vorige week zondag zijn we geweest. We hebben wel meer dan 10 verschillende baden geprobeerd en de sauna natuurlijk ook! Dit is ook zo´n goede manier van ontspanning met water, zalig! Ja jullie hebben het goed door. Even geen talk over werk, ha ha.

De afgelopen weken was het hier Carnaval. In Nederland heb ik het nooit gevierd. Het heeft nooit mijn interesse gehad om dat te vieren. Na het Carnaval hier te hebben gezien...nog steeds niet. Toch was het Carnaval hier geweldig!! Raar, zou je zeggen maar hier gaat het er anders aan toe. Als ik bijvoorbeeld de muziek vergelijk vindt ik het hier 10 keer beter dan in Nederland. Door de salsa en merengue muziek waan je je helemaal in tropische sferen. Wij Nederlanders hebben meer dat ´apres-ski´achtige muziek. Nou, wil ik dit soort muziek niet afkraken, integendeel, maar geef mij met carnaval toch maar het andere!

Na onze info´s van afgelopen dinsdag zijn Jildou en ik naar Tenerife Sur gereden. Dit was de laatste opstapplaats om met de bus naar Santa Cruz toe te gaan. Niet te geloven, maar van de andere 4 Nederlandse gasten die ook op die bus stonden te wachten, was er 1 Fries bij. En hoe klein het dorpje Peins ook is....hij is al de 3e Fries hier op Tenerife die ik tegenkom die daar heeft gewoond. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld kan zijn.

Met de bus vol zijn we dus naar Santa Cruz gereden. Als hoofdstad van Tenerife is hier de carnaval op zijn best en hadden we die dag een drie uur durende parade met muziek, dans, praalwagens en schitterende kostuums. Als afsluiter was er bij de haven een magnifiek vuurwerkspectakel.

Ondanks de regen zijn we zaterdagavond weer naar Santa Cruz gegaan. Carnaval op zaterdagavond mag je gewoon echt niet missen!!! We hebben onze ogen uitgekeken daar! Veel mannen waren als ´vrouw´ (of wat er op moest lijken) verkleed. Bij een enkeling hadden we echt twijfels of het nou een travestiet was of niet, zo goed waren ze verkleed. Verder waren de kostuums uiteenlopend van thema: sheiks, dokters, smiles, rockband kiss, baby´s, priesters, prinsessen, bruidjes, wc juffrouw, guerilla strijders, gangsters, you name it!! En iedereen ging ook helemaal op in hun rol wat zo veel lol opleverde, geweldig! Wij waren dan niet verkleed als een ´typje´, maar ik voelde me met mijn knalroze boa en masker ook ontzettend thuis. De tijd vloog voorbij met of zonder regen (het was op straat). Helaas ging het rond half 5 echt goed plenzen en zijn we als verzopen katten maar terug naar huis gereden. Anders was ik zeker tot hoe laat dan ook gebleven.

Doordat het zo heeft geregend, ligt er ook weer een pak sneeuw op de Teide. Wij waren nog altijd in voor een sneeuwballen gevecht en besloten gister naar de Teide te gaan. Sneeuwballen hebben we niet kunnen maken. Daarvoor hadden we toch echt met de kabelbaan mee naar boven moeten gaan, maar die 200 mensen die per dag naar boven mogen waren op het tijdstip dat wij er kwamen vast al lang geweest. Wel schitterend om te zien! En om die ´Alpense sfeer´ daar vast te houden, hebben we onder het genot van een bakje koffie en een muffin lekker van het zonnetje genoten. Life is great!